Wiosna to czas kiedy krytycznym okiem spoglądamy na swoją sylwetkę. To czas by coś zmienić, a najlepiej zrzucić kilka kilogramów. Bieganie, siłownia – jak najbardziej tak! Ale jako żywieniowiec polecam także inny, wymagający mniejszych wyrzeczeń sposób na utrzymanie zdrowego samopoczucia i wyglądu – zmiana nawyków żywieniowych na dobre, co na dobre pozwoli też pozbyć się zbędnych kilogramów.

Utrzymanie zdrowej i zrównoważonej diety przez cały rok, bez zimowych skoków wagi – ten właśnie efekt da stosowanie diety DASH. Dieta ta jak już we wcześniejszych wpisach wspominałam to oprócz utraty zbędnych kilogramów doskonała alternatywa dla osób borykających się z nadciśnieniem tętniczym. Nie wymaga ona, co niestety charakteryzuje większość współczesnych diet, ekstremalnie trudnych wyrzeczeń żywieniowych „Wystarczy jedynie wiedzieć co jeść, a czego unikać. Dieta nie musi być monotonna i niesmaczna, wystarczy wprowadzić kilka prostych zmian w sposobie codziennego żywienia”, a szybko doczekamy się korzyści w postaci pięknej sylwetki i poprawy stanu zdrowia – mówi prof. Krystyna Widecka, Prezes Polskiego Towarzystwa Nadciśnienia Tętniczego i inicjator programu „Cała Polska leczy nadciśnienie”.

Dieta DASH została opracowana przez amerykańskich specjalistów z Narodowego Instytutu Serca, Płuc i Układu Krwiotwórczego. Udowodniono naukowo, że stosowanie diety DASH może w bardzo szybkim tempie nie tylko obniżyć ciśnienie tętnicze i poziom cholesterolu, ale także umożliwić zgubienie zbędnych kilogramów, nagromadzonych w dłuższym okresie czasu. Dieta ta kierowana jest nie tylko do osób cierpiących na nadciśnienie tętnicze, ale także do wszystkich ludzi którzy cenią sobie, zdrowie oraz dobrą fizyczną i umysłową kondycję ciała. Brak większych wyrzeczeń przy stosowaniu tej diety sprawia, że można stosować ją bez określenia granic czasowych. Dieta ta co warto zaznaczyć nie jest dietą typowo odchudzającą, stąd utrata kilogramów następuje powoli ale efekt zostaje na długo, ponadto wprowadzając ten sposób odżywiania na stałe nie grozi nam efekt jojo. Poprawia się cera, samopoczucie, efektywniej pracuje nasz umysł, mamy więcej energii – to tylko kilka zalet stosowania tej diety!

Tagi: diety DASH, wiosna, żywienie, zdrowie.