Wegetarianizm ostatnimi czasy uważany jest za popularną formą prowadzenia zdrowego trybu życia. Wiąże się z nim dużo wyrzeczeń ale również dużo zalet. Umiejętnie dobrana i dobrze zaplanowana dieta wegetariańskie może uchronić nas przed wieloma cywilizacyjnymi chorobami. Ostatnie badania wskazują, że jest to sposób odżywiania wskazany dla wszystkich grup ludzi, również dla dzieci oraz kobiet w ciąży jak też matek karmiących.

Dietę wegetariańską definiuje się jako sposób odżywiania nie zawierający mięsa (w tym także drobiu) oraz ryb i owoców morza. Wegetarianizm ze względu na produkty włączane lub wyłączane z diety można podzielić na kilka jego odmian. Oto najważniejsze z nich:

• Weganizm (ścisły wegetarianizm) – spożywanie wyłącznie produktów pochodzenia roślinnego.
• Laktowegetarianizm – dopuszcza oprócz spożycia produktów roślinnych również spożycie nabiału i jego przetworów.
• Laktoowowegetarianizm – dopuszcza oprócz spożycia produktów roślinnych również nabiał i jego przetwory oraz jaja.
• Semiwegetarianizm – (najbardziej racjonalna dieta wegetariańska) – dopuszcza spożywanie w ograniczonych ilościach ryb i drobiu.
• Frutarianizm – spożywanie wyłącznie owoców – bardzo radykalna dieta wegetariańska.
• Witarianizm – opiera się na spożywaniu żywności nie przetworzonej przemysłowo.

Tagi: dieta wegetariańska, weganizm, laktowegetarianizm, laktoowowegetarianizm, semiwegetarianizm.