Tłuszcz niesłusznie uważany jest za negatywny składnik naszego pożywienia. Tłuszcze dostarczają nam energii oraz transportują składniki odżywcze. Podobnie jak węglowodany albo spalają się w postaci energii, albo odkładają w postaci tkanki tłuszczowej. Tłuszczu nie należy jednak z diety eliminować, ale dobrze byłoby przyjrzeć się rodzajom tłuszczy jakie spożywamy.

Jeśli chcemy zdrowo się odżywiać należy ograniczyć, a najlepiej zrezygnować ze spożywania nasyconych tłuszczy (tłuste mięso, większość pełnotłustych przetworów mlecznych), ponieważ zawierają one cholesterol. Związek ten jest także wytwarzany w naszej wątrobie w naturalny sposób, jednak aż 40% pochodzi z jedzenia. Najwięcej cholesterolu znajdziemy w takich produktach jak: mózg cielęcy lub wołowy, nerki, wątroba (podroby), oraz w jajach (1 żółtko zawiera 250 mg). Wołowina, wieprzowina, indyki i kurczęta zawierają 70-105 mg/100g, masło – 336 mg/100g, sery żółte – ok. 90mg. Tego rodzaju tłuszcze doprowadzają (w nadmiarze) do osłabienia naszego organizmu i mogą negatywnie wpływać na stan naszej skóry, włosów i paznokci.