Pora roku ewidentnie zaczyna sprzyjać ćwiczeniom na siłowni. Doświadczeni bywalcy wiedzą, że są dwa razy w roku takie okresy kiedy pojawia się dużo nowych osób na siłowni. Z reguły na wiosnę i na jesień :) Oczywiście nic do takich osób nie mam i nawet bardzo im kibicuje, jednak myślę, że dla ich dobra powinni pamiętać o paru prostych rzeczach. Ten post właśnie będzie o tym. Mam nadzieję, że osoby początkujące dużo z niego wyniosą, a i nie jeden „wyjadacz” dowie się czegoś nowego.

Na początku nie ma co szaleć z intensywnością i długością treningu, lepiej zrobić krótszy trening a dokładny unikniemy wtedy zbędnych kontuzji i zakwasów. Wiele początkujących o tym właśnie zapomina i chce po 3 godzinach na siłowni wyglądać jak Arnold Schwarzenegger niestety to tak nie działa. Siłownia to przede wszystkim systematyczność, sumienność i precyzja. Lepiej zrobić 7 powtórzeń prawidłowo niż 37 byle jak…

Pamiętajcie by robić odstępy między treningami, szczególnie początkujący. Najlepiej ćwiczyć co drugi dzień minimalnie 45 min, ale maksymalnie jakieś 80 – 90 min.

Dieta – jedzenie to absolutna podstawa w każdym sporcie. Mięśnie będą rosnąć jeżeli będą mieć paliwo, które uzyskają dzięki odpowiedniej diecie. Pamiętaj każdy sportowiec musi przestrzegać mniej lub bardziej dietę.

Tagi: sport, siłownia, dieta.