Rośliny strączkowe są nieodzownym składnikiem diet wegetariańskich a to za sprawą najbardziej wartościowego białka spośród wszystkich roślin.

Choć skład aminokwasowy takiego białka różni się od wzorcowego białka jaja kurzego (białko jaja kurzego zawiera wszystkie niezbędne do prawidłowego rozwoju aminokwasy stąd nazwa – białko wzorcowe) to regularnie spożywając wszystkie rośliny strączkowe dostarczymy organizmowi w odpowiedniej dawce wszystkich niezbędnych aminokwasów egzogennych bez sięgania po produkty zwierzęce. Ponad to rośliny strączkowe to doskonałe źródło złożonych węglowodanów, tak, ta dokładnie tych które dodają nam energii na dłużej a nie tuczą. Rośliny strączkowe posiadają niski indeks glikemiczny (IG), są sycące i nie pozbawione również błonnika:) – wspomagacza naszych układów trawiennych. Dodatkowo rośliny strączkowe to dobre źródło minerałów takich jak wapń, fosfor, żelazo, magnez, potas i siarka, oraz witamin z grupy B, witaminy A, E oraz kwasu foliowego, niezwykle ważnego w diecie przyszłych mam.

Częste spożywanie roślin strączkowych wiąże się z trwałym obniżeniem poziomu cholesterolu we krwi oraz zmniejszeniem ryzyka chorób serca i cukrzycy.

Do przygotowania bobu z masłem tymiankowym potrzebne będą:

500 g bobu,

50-80 g masła,

6 gałązek świeżego tymianku,

1 ząbek czosnku,

sól do smaku.

Podane składniki wystarczą do przygotowania 4 porcji bobu.

Tagi: zdrowie, rośliny strączkowe, dieta, białko, bób.