Temat medytacji i życia w teraźniejszości był na tym blogu poruszany wielokrotnie. Czas na zebranie wszystkich artykułów w jednym miejscu i poukładanie ich w odpowiedniej kolejności.

W miejscu, w którym aktualnie jesteśmy (Ubud, Bali, Indonezja) medytacja i duchowość są modne. Mnogość centrów jogi i medytacji motywuje do rozpoczęcia (lub w moim przypadku pogłębienia) swojej praktyki.

Wczoraj byliśmy na medytacji z gongami tybetańskimi w słynnym ośrodku Yogabarn. Niesamowite doświadczenie. Dźwięk wibrujących gongów jest głośny, ale jednocześnie bardzo czysty i lekki. Miałem wrażenie, że przenika cały mój mózg, jednocześnie budząc go do pełnej uważności i obecności w tu i teraz.

Medytacja to dla mnie najlepsze ćwiczenie umysłu, jakie kiedykolwiek istniało. Jest jak generator szczęścia, życiowej radości i wewnętrznego spokoju.

Aby pomóc Wam w stawianiu pierwszych kroków postanowiłem zebrać artykuły o medytacji, które do tej pory pojawiły się na tym blogu. Prezentuję je w kolejności, w jakiej warto je czytać. Zaczynając od zrozumienia pewnych zasad rządzących się naszym umysłem, przeprowadzę Cię przez doświadczenia i ćwiczenia, które pozwolą Ci poznać medytację w praktyce.

Bądź tu i teraz - z tego artykułu dowiesz się, dlaczego rzeczywista jest tylko chwila obecna i poznasz sposób na doświadczenie stanu tu i teraz.

Chaotyczny umysł - o tym, jak działa nasz umysł gdy jest w nim chaos i co zrobić, aby tego chaosu się pozbyć.

 

„Powinieneś medytować 20 minut dziennie, chyba, że jesteś zbyt zajęty – wtedy powinieneś medytować godzinę dziennie.” - stare powiedzenie Zen

 

Tagi: medytacja, ćwiczenie umysłu, jak medytować.