Ludzie nie widzą w sobie potencjału bo nie rozumieją, w jaki sposób został przed nimi ukryty. Uświadomienie sobie przyczyn powstałych ograniczeń daje Ci wolność i możliwość odkrycia siły, którą w sobie nosisz.

Zanim przeczytasz ten artykuł, koniecznie przeczytaj tekst 13 błędów systemu edukacji. Pozwoli Ci to lepiej zrozumieć ideę, którą chcę przekazać w poniższym artykule.

Jak wiele razy obwiniałeś siebie za to, że nie jesteś tym, kim chciałbyś być?

Czy aby na pewno jesteś jedyną osobą odpowiedzialną za to, jakiego myślenia o sobie zostałeś nauczony?

Jeśli:

krytykujesz siebie za popełnianie błędów,
nie ufasz sobie i uzależniasz swoje zdanie od opinii autorytetów,
porównujesz się z innymi i rywalizujesz o to, kto jest lepszy,
twoja kreatywność została dawno pogrzebana razem z ciekawością świata i radością uczenia się nowych rzeczy,
to NIE dlatego, że coś jest z Tobą nie tak. To nie dlatego, że jesteś wadliwym modelem. Nie dlatego, że czegoś Ci brakuje.

To dlatego, że zostałeś tak „zaprogramowany”. Zostałeś nauczony takiego myślenia w procesie edukacji szkolnej.

Nie akceptowanie błędów, poddanie autorytetom, rywalizacja i utkwienie w schematach były na Tobie wymuszane, codziennie przez wiele lat.

Pod tymi destruktywnymi nawykami myślenia jesteś Ty, który:

umie sobie wybaczyć swoje błędy i akceptuje niedoskonałości,
ufa sobie i potrafi głośno powiedzieć to, co myśli,
docenia różnorodność innych ludzi i traktuje ich na równi ze sobą,
tryska kreatywnością, bawi się nauką i fascynuje się światem.

Tagi: potencjał, szkoła, rozwój osobisty, krytyka, nawyki, kreatywność.