Bardzo wiele osób rozpoczynając przygodę z odchudzaniem, kulturystyką czy też jakimkolwiek sportem prędzej czy później wyznacza sobie cele które ma zamiar zrealizować. Podobnie jest zresztą w codziennym życiu od samego początku mamy jakieś cele na początku dość proste jak np. nauczyć się mówić czy chodzić które potem przekształcają się w znacznie trudniejsze do realizacji zadania.

Każdy z nas ma jakieś cele do których dąży jak np. skończenie szkoły, uczelni, awans, nowy samochód, mieszkanie, dom ważne jest to by dążyć do celów które wiemy, że jesteśmy w stanie zrealizować. Wiadomo, że przeciętny uczeń podstawówki nigdy nie kupi samochodu, mieszkania choćby nie wiem jak się starał. Podobnie jest w sporcie wyznaczaj cele stopniowo i nie próbuj oszukać sam siebie wyznaczając nieosiągalne cele.

1. Cel musi być osiągalny
Nie zakładaj celów w stylu : „w miesiąc schudnę 40 kg” bo każdy przy zdrowych zmysłach wie, że jest to niemożliwe. Zacznij celów bliżej Twojego zasięgu i stopnia zaawansowania. Np. „schudnę 2 kg w dwa tygodnie”. Takie cele łatwiej jest wykonać i przede wszystkim DA SIĘ WYKONAĆ!

2. Dostosuj cel do swojego organizmu
Ten punkt właściwie wiąże się z 1 punktem. Pamiętaj, że musisz patrzeć również na swoje osobiste możliwości jeśli chodzi o wytyczenie celów. Np. „Po dwóch tygodniach treningów na siłowni będę wyciskał 65 kg na klatkę”, teoretycznie jest to możliwe bo np. ktoś z Twoją wagą i wiekiem tak robi jednak zwróć uwagę czy Ty dasz radę. Może okazać się, że Twoja siła początkowa to max 40 kg więc 65 kg jest totalnie poza Twoim zasięgiem.

Tagi: sport, cele, osiągnięcie, organizm, sport.