Racjonalna dieta dziecka powinna zawierać wszystkie niezbędne do prawidłowego rozwoju dziecka składniki, dostosowane do jego wieku, aktywności fizycznej i umysłowej. Stąd najlepiej aby dieta taka była urozmaicona, dzięki czemu unikniemy niedoboru któregokolwiek ze składników odżywczych. Właściwy sposób odżywiania jest jednym z podstawowych czynników warunkujących prawidłowy rozwój fizyczny, umysłowy i społeczny dzieci i młodzieży, mało tego to jak zadbamy o odżywianie dziecka w najmłodszych jego latach życia warunkuje jego zdrowie i prawidłowy rozwój w latach późniejszych.

kulinarny-blog.pl

Planując menu naszych pociech musimy uwzględnić produkty takie jak: produkty zbożowe, warzywa i owoce, nabiał, ryby, jaja, mięso, rośliny strączkowe oraz tłuszcze i odpowiednią ilość płynów. Ważna jest również ilość spożytych posiłków w ciągu dnia oraz regularne odstępy między nimi co skutecznie unormuje przemianę materii dziecka. Zaleca się spożywanie przez dzieci (u dorosłych te zalecenie jest identyczne) 4-5 posiłków w ciągu dnia, z czego większość z nich powinno zawierać porcję owoców lub warzyw, z naciskiem na większe spożycie warzyw niż owoców (ze względu na większość zawartość cukrów prostych sprzyjających otyłości).

Dzieci i młodzież powinny spożywać 4-5 posiłków dziennie (posiłki główne: śniadanie, obiad, kolacja oraz posiłki uzupełniające: drugie śniadanie i podwieczorek) co 3-4 godziny. Regularne jedzenie normuje przemianę materii i pozwala na utrzymanie odpowiedniego poziomu glukozy we krwi, a to z kolei sprzyja dobrej formie i samopoczuciu dziecka w ciągu dnia oraz ma znaczący wpływ na wyeliminowanie prawdopodobieństwa zachorowalności na cukrzycę w późniejszym okresie.

Tagi: dieta, dziecko, odżywanie, woda, produkty zbożowe, warzywa i owoce, nabiał.