Co oznacza popularne clean eating?
Clean eating zakłada po prostu spożywanie produktów w stanie, jak najbardziej naturalnym, nie przetworzonym (do produktów wysoko przetworzonych należą np.: ciastka, chipsy, wszelkie fast foody, gotowe dania mrożone itp.)

Jak więc zacząć jeść zdrowo?

• Wybieraj mądrze produkty: pełnoziarniste pieczywo, wartościowe białko, owoce, warzywa, zdrowe tłuszcze. Wszystkie produkty powinny być, jak najbliżej swojego stanu naturalnego.

• Wykreśl na zawsze ze swojej listy zakupów następujące produkty: kolorowe napoje gazowane, soki owocowe (większość), napoje dla sportowców, ciastka, chipsy, słone przekąski, cukierki, lody, smakowe jogurty, majonez, keczup, białe pieczywo i makaron, wysoko przetworzone „mięso” typu parówki, pseudo zdrowe płatki typu fitness, batoniki dla sportowców. Większość tych produktów jest wysoce przetworzona i naładowana cukrem. Po zjedzeniu takich frykasów szybko skoczy nam poziom cukru we krwi, co będzie sprzyjało odkładaniu się tłuszczu.

• Nie należy się zniechęcać ceną. Zdrowe jedzenie wcale nie musi być drogie. Kiedy my zmienialiśmy nawyki żywieniowe nie zauważyliśmy, żeby nasze wydatki na jedzenie drastycznie się zwiększyły. Niektóre zdrowe produkty są drogie (np. mleko migdałowe, czy zdrowe typy mąki), ale jednocześnie z wielu niezdrowych rzeczy zrezygnowaliśmy, więc można powiedzieć, że wyszliśmy na zero. Oczywiście można nałogowo robić zakupy w sklepach Eko, ale wtedy trzeba się faktycznie liczyć z większymi kosztami. Prawda jest taka, że w normalnych marketach  również łatwo znajdziemy zdrowe alternatywy. Trzeba się tylko rozejrzeć. Potem dochodzi się do takiej wprawy, że listę zdrowych produktów z danego marketu ma się już w głowie i takie zakupy zajmują najwyżej 5 min.