Przed nami kolejny artykuł poświęcony zdrowemu odżywianiu i temu, co robić, aby mądrze schudnąć. Jestem pewien, że nie raz zadawaliście sobie pytania, które miały za zadanie pomóc w znalezieniu odpowiedzi na to, jak bezpiecznie zrzucić kilka kilogramów. Na podstawie poprzedniego artykułu wiesz już, że diety głodówkowe nie są na to najlepszym sposobem. Co zatem możesz zrobić? W dzisiejszym artykule Teodor Świrzewski, pokaże Ci jak, dzięki odpowiedniemu odżywianiu zacząć pracować nad własnym ciałem.

Zapewne każdy z nas wie, że to co spożywamy zawiera w sobie białko, węglowodany i tłuszcze (niekoniecznie wszystko na raz). Spotykam się często z osobami, które myślą, że skoro mają się odchudzać to trzeba ograniczyć spożywanie tłuszczy. Nic bardziej mylnego! Aby ułatwić Ci zrozumienie tej zależności postanowiłem opisać to, co w żywności jest najważniejsze. Przyjrzyjmy się bliżej makroskładnikom, zaczynając od najważniejszego z nich – białka.

Kilka słów na temat białka

Spożywanie białka jest krytyczne dla organizmu, zwłaszcza przy odchudzaniu. Dlatego też Twoja dieta powinna być budowana wokól tego makroskładnika. Z poprzedniego artykułu wiesz, że Twoim zadaniem powinno być spalanie tkanki tłuszczowej, zachowując przy tym jak najwięcej obecnych mięśni. Aminokwasy, z których zbudowane są białka to źródło energii dla Twojej tkanki mięśniowej. Badania pokazują, że dieta z wysokim udziałem białek przy niskim poziomie węglowodanów promuje spalanie tkanki tłuszczowej. Wynika to z faktu, że organizmowi bardzo ciężko jest przekształcić białka w tkankę tłuszczowa. Podstawowymi źródłami białka w pożywieniu są: produkty mleczne, mięso czerwone (wołowina), mięso białe (kurczak) oraz ryby. No dobrze, ale ile tego białka? Jak pokazują wyniki badań optymalna proporcja dla Twojego organizmu to około 1,5-2 gram na kilogram masy Twojego ciała.

Czas na pozycję numer dwa naszego zestawienia.

Po co Ci tłuszcze?

Czy nie myślałeś kiedyś, że to właśnie przez nie masz „oponkę”? Jeśli tak, to wyprowadzę Cię z błędu. Twoje ciało nie obrasta tłuszczem tylko dlatego, że jest on przez Ciebie spożywany! Co więcej, tłuszcz jest Twoim dobrym przyjacielem! Pamiętaj jednak, że jak wszędzie, tak i tutaj przyjaciół trzeba umieć odpowiednio dobierać. Spożywanie kwasów tłuszczowych Omega 3 nie tylko wspomaga redukcję tkanki tłuszczowej, ale także hamuje jej magazynowanie. Substancja ta pomaga nam również w regenerowaniu uszkodzonych mięśni podczas treningu.

Tagi: kilogramy, schudnąć, białko, węglowodany, tłuszcze, odchudzanie, organizm, zdrowie.