Można śmiało powiedzieć, że zespół to dobrze skonstruowany mechanizm, który dzięki swojej integracji i różnorodności jest w stanie rozwiązać mnóstwo skomplikowanych problemów. Pod warunkiem, że wśród jego członków znajdzie się ktoś kto będzie w stanie nad nim zapanować i pokazać mu cel jego pracy. Charyzmatyczny lider, który poza mierzeniem wyników i osiągnięć będzie dla nich wsparciem w sytuacjach trudnych, dbając jednocześnie o to, aby panująca tam atmosfera sprzyjała skutecznej i wydajnej pracy.

Z dzisiejszego artykułu dowiesz się jakie 8 umiejętności dobrego lidera jest niezbędne aby stworzyć zespół, który pomoże Ci realizować wasze wspólne cele. Wszystkie te umiejętności połączyłem na podstawie własnych doświadczeń, książek, filmów oraz współpracy i obserwacji osób, które stanowią dla mnie inspirację i wzór do naśladowania. Ludźmi którzy tworzą ze swoimi zespołami coś większego niż oni sami. Dlatego też potraktujcie to wyłącznie jako wskazówki, które mogą pomóc Ci rozwijać swoje własne umiejętności przywódcze.
Oto umiejętności dobrego lidera które warto abyś poznał

Umiejętność pierwsza: zmysł organizacyjny i planistyczny

Inaczej mówiąc dobry przywódca jest w stanie ogarnąć chaos panujący dookoła siebie i swojego zespołu. Potrafi zorganizować pracę tak, aby jak najskuteczniej wykorzystać potencjał swojego zespołu oraz indywidualne umiejętności każdego z członków. Nie boi się wyzwań, gdyż spotyka się z nimi każdego dnia.

Jego dzień nie zaczyna się od rzucenia w wir wydarzeń panujących w pracy, przeglądania skrzynki mailowej i odpisywania na dziesiątki maili, które już od rana czekają na odpowiedz. Dobry lider to osoba zorganizowana, ale i elastyczna. Swoją pracę zaczyna od zaplanowania działań na najbliższe kilka godzin. W tym czasie kalendarz to jego najlepszy przyjaciel, zresztą bardzo rzadko się z nim rozstaje (o ile nie ma asystentki).

Tagi: lider, cechy, zespół, zmysł organizacyjny.