Przypuszczam, że słyszałeś już o tym jak małe nawyki mogą wpływać na Twoje życie. Można o tym przeczytać w wielu psychologicznych magazynach, coraz częściej mówi się o tym również w audycjach radiowych i telewizyjnych. Badania pokazują, że drobne czynności powtarzane każdego dnia, przybliżają nas do celów dużo bardziej niż nagłe zmiany i zwroty w naszym życiu.

Przekonałem się o tym nie raz wyrabiając w sobie nawyk biegania, umiejętność wstawania wcześnie rano, regularnie pisanie artykułów lub świadomą potrzebę zdrowego odżywiania.

 

Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie. - Peter Drucker

 

Nie należę do osób, które z dnia na dzień potrafią wywrócić swoje życie do góry nogami. Do wielu zmian, zwłaszcza tych związanych z nawykami potrzebuję czasu i chwili na wdrożenie. Jednak umiejętne zwiększanie własnej wydajności to bliski dla mnie temat, o czym wielokrotnie mogłeś się przekonać czytając wiele z moich poprzednich wpisów. W dzisiejszym artykule postanowiłem podzielić się z Tobą wiedzą i doświadczeniem na temat 8 prostych nawyków mających wpływ na Twoje życie. Nawyków związanych z Twoim zdrowiem psychicznym i fizycznym, ale również produktywnością, której często nam brakuje.

Kilka prostych nawyków mających wpływ na Twoje ciało:

- Rozciągaj swoje ciało kilka minut dziennie. Jako osoba spędzająca większość dnia w pozycji siedzącej potrzebowałem czegoś co pobudzi mój organizm. Rozciąganie sprawdziło się idealnie.

Już z samego rana zaraz po przebudzeniu kilka przeciągnięć pomaga mi rozgrzać moje mięśnie. Rozciąganie pomaga mi również podczas pracy przy komputerze. Chwila przerwy poświęconych na ćwiczenia, kilka skłonów, przysiadów i obrotów ramion sprawia, że moja koncentracja pozostaje na wysokim poziomie. Dając jednocześnie możliwość skorygowania własnej postawy siedząc przy komputerze.

- Naucz się jeść świeże warzywa i owoce. Jak mawiał Jim Rohn na wielu swoich wystąpieniach i seminariach: „An apple a day keeps the doctor away”. To, że świeże warzywa i owoce mają pozytywny wpływ na nasze ciało wie chyba każdy. Nie tylko odżywiają one nasz organizm dostarczając mu naturalnych witamin, makro i mikroelementów. Dodają nam również energii, ważnej z punktu widzenia naszej wydajności. Wiele z warzyw i owoców zawiera również naturalny błonnik, pomagając nam walczyć z nadwagą, wspierając również nasz organizm w usuwaniu z niego toksyn i innych szkodliwych substancji.

- Pamiętaj o tym aby pić dużo wody. Prowadząc intensywny tryb życia wielu z nas zapomina o prawidłowym nawodnieniu naszego organizmu. Pamiętam jak będąc na studiach jeden z moich profesorów uczył mnie, że jeśli odczuwamy pragnienie, oznacza to, że naszemu organizmowi brakuje wody do sprawnego funkcjonowania. U mnie proces nawadniania zaczyna się już z samego rana. Zaraz po porannej gimnastyce sięgam po szklankę chłodnej wody lub wody z miodem i cytryną aby nawodnić swój organizm. Czysta woda przygotowuje organizm do funkcjonowania po długiej nocy, natomiast woda z miodem i cytryną jest dla mnie niczym zastrzyk energii. W ciągu dnia dodatkowo piję około dwóch litrów wody usprawniając tym samym moje całodniowe funkcjonowanie.

Tagi: nawyki, ćwiczenia, praca, organizm.