Copy.com to serwis do przechowywania plików „w chmurze”, a raczej – do ich synchronizacji na różnych urządzeniach i udostępniania wybranym osobom.  Czyli – coś na kształt popularnego Dropboxa.

Jeśli nie korzystacie – krótkie wprowadzenie, o co chodzi.

Po założeniu konta i zainstalowaniu małego programiku na waszym komputerze, w folderze Moje dokumenty pojawia się nowy folder. Jeśli coś tam zapiszecie, zostanie przesłane „do chmury”, czyli na jakiś dedykowany do danej usługi serwer. I tam sobie będzie leżał bezpieczny.

Do tych plików macie dostęp z każdego komputera podłączonego do internetu; wystarczy się zalogować. Czyli – jesteście na Majorce, chcecie znajomym pokazać zdjęcia domu, które wrzuciliście „do chmury” – logujecie się i załatwione.

Jeśli szlag trafi Wasz komputer – nie ma problemu… Pod warunkiem, że ważne, te naprawdę ważne dla Was pliki mieliście właśnie w tym folderze.Komputer kaputt (no, nie życzę Wam tego…), pliki ocalały.

Ale to nie wszystko; jeśli korzystacie z kilku komputerów, tabletu, smartfona, z każdego urządzenia możecie mieć dostęp do wrzuconych do folderu plików. I – oczywiście – zapisywać tam pliki, które po chwili są dostępne z każdego urządzenia. Bardzo wygodne.

Tak jest w przypadku serwisu Dropbox,  podobnie działa np. Cubby.

Teraz doszedł Copy.com.